Dolcetto

Aktywne filtry

Dolcetto d'Alba DOC Mosesco...

<p>Mosesco ma rubinowo-czerwony kolor z fioletowymi refleksami. Nos jest winny, ze świeżymi nutami fiołka i wiśni. Na podniebieniu pełne, zrównoważone, z doskonałą typowością i eleganckim migdałowym finiszem.</p> <p><strong>ROZMIAR / WAGA:</strong> Butelki 0,75 l.</p> <p><strong>POCHODZENIE:</strong> Piemont.</p> <p><strong>ODMIANA:</strong> Dolcetto 100%.</p> <p><strong>TEMPERATURA PODAWANIA:</strong> 16°/18° .</p> <p><strong>SPOSÓB PRZECHOWYWANIA:</strong> Chłodne miejsce z dala od światła słonecznego.</p> <p><strong>ZAWARTOŚĆ ALKOHOLU:</strong> 13,5% obj.</p> <p><strong>ZALECANE POŁĄCZENIA:</strong> Przez cały posiłek dobrze komponuje się z przystawkami i typowymi pierwszymi daniami z regionu, takimi jak klasyczne ravioli del plin.</p> <p><strong>INFORMACJE SPECJALNE:</strong> Zawiera siarczyny</p> <p><strong>PRODUCENT:</strong> Prunotto S.r.l. - Lokalizacja Bussia Soprana, Monforte d'Alba CN.</p> <h3>Historia Cantine Prunotto</h3> <p>W 1904 r. w sali obrad rady gminy Serralunga, w obecności notariusza Giacomo Oddero i młodego świadka Alfredo Prunotto, została założona Cantina Sociale „Ai Vini delle Langhe”. Wśród uczestników aktu założycielskiego są osobistości, które odcisnęły piętno na wydarzeniach w Albie i gminach Langa oraz wielu drobnych producentów w okolicy. Pierwsze żniwa przypadają na rok 1905. Następują trudne lata, charakteryzujące się niepewną ogólną koniunkturą gospodarczą, zaostrzoną przez I wojnę światową. W 1922 r., kiedy wygasł odnowienie Cantina Sociale, wielu członków zdecydowało się nie dawać już swoich winogron. Rocznik, choć wyjątkowy, nie był obfity. Winiarnia zaczyna mieć poważne problemy ekonomiczne i zostaje postawiona w stan likwidacji. W tym momencie młody Alfredo Prunotto poznał i poślubił Luiginę, z którą postanowił przejąć spółdzielczą winiarnię „Ai Vini delle Langhe”, nadając jej własne imię. Winiarnia, dzięki pasji obojga małżonków, szybko stała się sławna i zaczęła eksportować Barolo i Barbaresco na cały świat: najpierw do Ameryki Południowej, a później do Stanów Zjednoczonych, których rynki otworzyły się w tamtych latach. Prunotto jest jedną z niewielu firm, które wierzą w taką perspektywę ekonomiczną. W 1956 roku Alfredo Prunotto postanowił wycofać się z biznesu, przekazując firmę swojemu przyjacielowi technikowi winiarskiemu Beppe Colla, wspieranemu przez Carlo Filibertiego, a później przez jego brata Tino Colla. Prunotto w 1961 roku zaczął identyfikować szczególnie cenne typowe obszary produkcyjne dla oddzielnej winifikacji Crus, takie jak Barolo Bussia i Barbera d'Alba Pian Romualdo. W 1972 roku Ugo della Piana, architekt pochodzący z Langhe, zaprojektował nową piwnicę, która miała powstać w pobliżu Alby, gdzie do dziś mieści się siedziba firmy. W 1989 r. rodzina Antinori rozpoczęła współpracę z firmą Prunotto, zajmując się początkowo dystrybucją, a następnie, w 1994 r., po wycofaniu się braci Colla, również bezpośrednio z produkcją, utrzymując doskonały poziom jakości, tak bardzo pożądany przez Alfredo Prunotto. Filozofia produkcji, dbałość o każdy szczegół i wielka pasja do wina, natychmiast połączyły Prunotto z rodziną Antinori, która na tym obszarze sprostała nowemu wyzwaniu, nowemu terroir, w którym można wyrazić wielką terytorialność rodzimych i obcych winorośli . Projekt ten zmaterializował się w 1990 roku, kiedy Albiera Antinori, najstarsza córka markiza Piero Antinori, dalej nakreśliła osobowość winnicy, zwracając szczególną uwagę na winnice, wśród których pierwszą była: winnica Bussia, jedna z najbardziej znanych w Barolo obszar , winnicę Costamiòle w Agliano do produkcji Nizzy oraz ziemię w Calliano w celu badania i analizy nowych winorośli, takich jak Albarossa i Syrah. Firma prowadzi studia, badania i eksperymenty na winnicach, bez przyjmowania z góry ustalonej formuły, ze szczególnym uwzględnieniem zrównoważonego rolnictwa i obróbki ręcznej. Każdego roku ocenia się każdy zbiór, sposób i czas pod kątem najlepszej opieki i zarządzania winnicą oraz produkcji każdego wina, szanując jego cechy i zwiększając jego potencjał.</p>
Cena 104,99 zł